Naptár

október 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • tobela: Sziasztok! Most csatlakoztam kvantumszinkronizáció csapatához!Kíváncsi érdeklődője ként .Remélem tudtok segíteni.Kezdem olvasni a könyvet mert Apalypusztán volt lehetőségem bele pillantani ebbe a c... (2013.08.22. 20:13) Elnevezés
  • Utolsó 20

Címkék

Elnevezés

2013.03.20. 15:56

szerző: ducsi

Először is szeretném megosztani mindenkivel hogy napfürdőzöm az irodában. Süt a nap be az ablakon és az a zseniális hogy nem kell besötétíteni mert konkrétan csak az én asztalomat éri tehát amennyire utáltam ideülni anno mostantól legalább annyira fogom szeretni ezt a helyet. Ez a pozitív része a mai napnak. A negatív hogy a lesemerem írni mennyibe kerülő Lewis csizmámnak leesett a sarkáról az a valami ami szerintem minden normális csizmánál szögelve van nade jelen esetben ezt bizony ragasztották. Szerencsére felkészült alkalmazottként mindig van váltócipőm így legalább közlekedni tudok miben aztán majd eldöntöm hogy érdemesnek találom-e a csizmát arra hogy elvigyem patkoltatni. Pffff.

Na de térjünk át arra ami a címben is szerepel: elnevezés, azaz ki hogyan nevez el minket avagy mi saját magunkat. Blogbejegyzéseimet ducsi néven írom és nekem annyira természetes hogy ezen meg sem lepődöm hiszen a fő email címem is ez. 1997-et írunk amikor már nem is tudom milyen indíttatásból beregisztráltam magam a BULInet zártkörű társ(aság) kereső klubban duchess néven (tanuljunk angolul rovatunkban: dácsessz) ami köztudottan hercegnő, ugyanúgy mint a princess (princessz ugye). Most nem mennék bele mi a különbség, járjon utána mindenki maga elolvasva mondjuk ezt: http://hu.wikipedia.org/wiki/Herceg 

Két okból duchess – 1. azt hiszem természetesen azért mert mindenképpen valami elég figyelemfelkeltő és arisztokratikus nevet szerettem volna de természetesen princess már volt, 2. kedvenc Walt Disney rajzfilmemben a lánycicát Hercegnőnek hívják nade ő amugy Duchess. Úgyhogy nagy megelégedésemre lehettem duchess (nem nagybetűsítjük) és igen bizony még a mai napig van aki így szólít bár már nagyon régen nem mozgok olyan körben, visszaminősültem Mónikává vagy Mónivá, esetenként Moncsivá. Sőt még egy olyan pasi is volt aki Betti-nek szólított mert én ilyen névvel is rendelkezem második keresztnévként. Amikor kiszakadtam abból a körből akik ducsi-ként ismertek meg eléggé fújtam és köpködtem hogy francessenbele visszaminősültem, de valamiért nem ducsiként mutatkoztam be az újonnan megismert embereknek és így maradt. 2007 óta pedig megkaptam még a szivacs becenevet is, bár csak kevesen szólítanak így és azért ez jól is van így :)

Ha már Duchess, térjünk ki egy kicsit erre a Macskarisztokraták c. rajzfilmre. Magyar link: http://hu.wikipedia.org/wiki/Macskarisztokrat%C3%A1k, és az angol hogy lássuk hogy tényleg Duchess a cica neve: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Aristocats

Elsődleges magyar vonatkozása hogy Eva Gabor Duchess hangja aki a Gabor testvérek egyike, Gabor Zsazsa testvére. A rajzfilm nagyon aranyos, iszonyatosan jó a szinkron is ha valaki magyarul szeretné megnézni de egyéb magyar vonatkozást is felfedeztem. Szerepel a rajzfilmben két vadászkutya: Napoleon és Lafayette kísérteties hasonlóságot mutatva a mi Vuk című rajzfilmünk elhíresült vadászkutyáira akik: Vahúr és Fickó. Ezek után már nem annyira meglepő módon a két részeg lúd is megjelenik a Walt Disney filmben. Megjegyezném még külső jegyeikben is hasonlítanak. A tények: Fekete István: Vuk regénye 1965-ben jelent meg, az Aristocats 1970 December 11-én debütált míg Dargay Attila 1972-ben rajzolta meg képregényben a Vuk-ot amiből 1981-ben rajzfilmet készített a regény és a képregény alapján.

És akkor mindenki döntse el, mi volt előbb a tyúk vagy a tojás, avagy a Walt Disney vette át a magyar figurákat avagy Dargay Attilának tetszettek meg az Aristocatsben látott karakterek. Ja, és ezt tegye mindenki nyugodtan magában mert parttalan vitákba nem érdemes bonyolódni :)

Egy biztos – ha azt látjuk hogy ducsi akkor az akár lehetek én is :) És a név kötelez, ez is vagyok - hercegnő is és cica is!

Címkék: Én

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ennyicsak.blog.hu/api/trackback/id/tr645153035

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tobela 2013.08.22. 20:13:11

Sziasztok! Most csatlakoztam kvantumszinkronizáció csapatához!Kíváncsi érdeklődője ként .Remélem tudtok segíteni.Kezdem olvasni a könyvet mert Apalypusztán volt lehetőségem bele pillantani ebbe a csodába...egy ujj rajongó!
süti beállítások módosítása